mormortillflera

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

1726

Av mormortillflera - 2 november 2010 17:26

Så var det ny månad igen, snart står julen för dörren och jag har som vanligt inte hunnit med trots att man planerar en massa i riktigt god tid.. men men jul blir det vilket som..


Höst har vi nu, det blåser och regnar om vartannat och in i mellan så kommer det lite snö oxå.. men det är samtidigt mysigt, mörkt ute och en massa tända ljus inne =)


Lyssnade på radio idag när jag var iväg en sväng och kan ni tänka er att JAG faktiskt känner att jag skulle behöva gå till kyrkan!! joo det är sant! Jag har så mycket som snurrar i mitt huvud, så många tankar och så otroligt mycket saknad i min kropp, vet inte vart jag skall göra av allt! Känner oxå att jag skulle behöva tända lite ljus för en del nära och kära som inte finns med oss längre, så det blir en tur på fredag.


Annars? Joo det är mest som vanligt, lite förändringar kommer det att bli redan nu i veckan, andra kommer på sikt.. jag håller mig mest för mig själv och grejjar i mitt hem, men har även dagar som jag verkligen inte gör något. Hade mina 2 äldsta barnbarn här i helgen och det var helt underbart! Känner att jag kommit ifrån detta med just småbarn riktigt mycket nu, det är så lätt att säga till mina barn att dom skall kissa och klä på sig för vi skall åka iväg en stund, nu skulle man tänka på nappar, blöjor, välling osv .. gisses säger jag bara, har jag levt så i alla år?=) Roligt var det iaf och bra gick det. Saknar så otroligt mycket närheten till alla mina barn, dom är så utspridda nu och börjar bli så stora så dom är mindre och mindre hemma, det är jobbigt och jag känner att jag får en panik som pyr i kroppen. Vad skall jag göra nu? Är ju så van att alltid ha någon att ta hand om. Och nu behövs det inte längre på samma sätt.. Visst är det skönt att dom blir stora, men jag blir ju inte äldre =) eller?


Saknar min son som är såå långt borta!! Känns som om jag aldrig pratar med honom längre, och ännu mindre ser honom =( ändå var dom ju nyss här nere...


Min stora dotter träffar jag ju ganska så ofta, annars så pratar jag med henne nästan dagligen, det är jätte skönt, men saknar henne och barnen massor iaf!


Min andra stora dotter saknar jag oxå massor, nu har jag inte träffat henne på över en vecka! ( förlossningen var sista gången) har knappt pratat med henne heller =( Jag vill inte vara ivägen eller störa dom nu när dom skall komma i balans med sig själva och liten. Ser på bloggen att dom fixar detta galant och att dom har börjat att träffa folk nu igen. Skönt! Hoppas att dom kommer ut nu i veckan. Hade ju räknat med att dom skulle vara här mycket dom första dagarna men så blev det inte. Hoppas bara nu inte att han blir ett barnbarn som inte kommer att veta vem som är hans mormor =( älskar er alla!!


Skulle nog just nu kunna sitta och skriva precis hur mycket som helst om allt tror jag, mig själv, barnen, barnbarnen, familjen i övrigt, mannen, vänner, grannar, skola, dagis osv osv... men skall nog stoppa för nu iaf..


Min dotter A har en massa folk här nu från lite olika ställen så det blir nog ett par dagar med oror i kroppen igen, sena nätter osv...


Kommer nog ut snart igen... <3 // P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormortillflera - 14 november 2010 23:20

Vet inte vilken blogg jag skall använda... nu skriver jag i 2 olika och har en tredje som jag inte vet om jag skall spara eller inte.. tycker dock att denna sidan är lite jobbig att jobba med =( men här är jag fortfarande lite anonym =)   I år ha...

Av mormortillflera - 4 november 2010 20:17

Ibland blir det inget skrivet på många dagar kanske veckor, ibland kommer det flera gånger per dag..   Idag är väl en sådan dag då jag bara skriver för att ha något att göra och för att försöka fokusera tankarna på annat.. det är inte lätt kan ja...

Av mormortillflera - 4 november 2010 13:04

Önskar verkligen att jag hade ork att ta tag i saker och ting, men det känns inte som om den orken vill infinna sig...Vill förändra så många saker men det är inte lätt att genomföra allt själv.. Vill ha ordning omkring mig, inne är det väl så där o...

Av mormortillflera - 27 oktober 2010 16:21

Önskar jag riktigt kunde komma på hur man fixar denna sidan.. just nu lutar det mer åt att byta blogg igen.. blir nog så att jag använder en av dom andra 2 där man verkligen kan fixa sidan och få den som man vill...   // P ...

Av mormortillflera - 25 oktober 2010 18:15

Nu är väntan äntligen slut! Lilla Vincent har äntligen kommit till världen! 24/10 2010 kl 02:23 kom en lten prins på 4140g 52 cm. En förlossning som gick jätte bra, både Emelie och Andreas var otroligt duktiga.Söt var /är han oxå =) Detta har dom gjo...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

min

bakgrund


Skapa flashcards